Artikel

Bahagian artikel ini mengandungi panduan, ulasan, dan analisis mendalam tentang topik kewangan seperti pengurusan kewangan peribadi, ulasan perbandingan produk pinjaman dan kad kredit, analisis risiko pelaburan, panduan permohonan pinjaman, cukai, persaraan, dan lain-lain topik berkaitan. Dapatkan tip dan maklumat terperinci yang tidak berat sebelah untuk membantu anda membuat keputusan kewangan penting.

CTOS SecureID 
Bayangkan dunia di mana setiap transaksi dalam talian anda sentiasa selamat, kata laluan anda terlindung, dan identiti peribadi dikawal dari digunakan oleh scammer untuk penipuan digital. Semua ini boleh menjadi realiti dengan perkhidmatan CTOS SecureID. Ketahui bagaimana perkhidmatan ini boleh membantu anda setiap masa.
Bahaya Keldai Akaun - Elak Jadi Mangsa
Penipuan keldai akaun semakin berleluasa. Baca panduan lengkap ini untuk mengelakkan anda terlibat dan apakah langkah-langkah yang perlu diambil sekiranya anda secara tidak sengaja terjebak dengan scam ini. Lindungi diri anda online dan offline.
Teknik Snowball - Strategi bayar hutang terbaik
Terbeban dengan masalah hutang? Belajar bagaimana nak langsaikan hutang lapuk dengan mudah melalui teknik Snowball. Lihat hutang anda lenyap satu demi satu dengan strategi bayar hutang yang berkesan ini. Belajar sekarang dan capai hidup bebas kewangan.
Cara tambah limit kad kredit

Cara Tambah Limit Kad Kredit

Dikirim pada 18/11/2023
Nak tahu cara tambah limit kad kredit anda? Ini adalah panduan lengkap bagaimana nak tingkatkan had kredit kad anda untuk semua jenis kad kredit di Malaysia.
kad kredit / 0 komen
Perbezaan Penyatuan Hutang dan Pinjaman Bertindih
Penyatuan hutang dan pinjaman bertindih adalah dua strategi pengurusan kewangan yang popular. Apakah perbezaan antara kedua-duanya dan mana satu yang sesuai untuk dipilih. Baca panduan ini untuk tahu lebih lanjut.
Penjadualan, Penstrukturan, dan Pembiayaan Semula Pinjaman
Adakah terdapat perbezaan antara penjadualan semula pinjaman, penstrukturan semula pinjaman, dan pembiayaan semula pinjaman? Baca panduan terperinci ini jika anda nak tahu jawapannya dan bagaimana strategi pengurusan pinjaman ini boleh membantu menyelesaikan masalah kewangan anda.
Memahami kadar faedah pinjaman peribadi
Kadar faedah pinjaman peribadi adalah istilah yang sering diperhatikan apabila berbicara tentang pinjaman peribadi. Malangnya masih ramai yang kurang faham tentang kadar faedah secara keseluruhan dan kesannya terhadap pinjaman peribadi yang diambil. Tidak dapat dinafikan, kadar faedah adalah salah satu faktor terpenting yang perlu dipertimbangkan ketika memilih pinjaman peribadi. Ia mempengaruhi jumlah yang perlu anda…
Kebaikan dan keburukan kad kredit 

Kebaikan dan Keburukan Kad Kredit

Dikirim pada 19/05/2023
Kad kredit adalah medium pembayaran yang popular pada masa sekarang. Ramai individu memilih untuk menggunakan kad kredit kerana kemudahan dan kelebihan yang ditawarkan. Namun begitu, seperti semua perkara, kad kredit juga memiliki keburukan yang perlu diberi perhatian oleh setiap pengguna. Kali ini kita akan membincangkan tentang kebaikan dan keburukan kad kredit supaya anda boleh menggunakan…
kad kredit / 0 komen
Pinjaman koperasi atau pinjaman berlesen 
Bagi yang sukar untuk mohon pinjaman peribadi bank, terdapat dua alternatif utama, iaitu pinjaman koperasi atau pinjaman berlesen (PPW), juga dikenali sebagai pinjaman kredit komuniti. Tetapi, antara kedua-dua pinjaman ini, mana satu yang lebih sesuai untuk anda mohon? Pinjaman Koperasi atau Pinjaman Berlesen? Walaupun terdapat perbezaan pinjaman peribadi koperasi dan pinjaman wang berlesen, ramai yang…
Kepentingan perancangan kewangan peribadi
Semua orang tahu kepentingan perancangan kewangan peribadi, tambahan pula pada zaman yang serba mencabar akibat pandemik yang melanda. Pada artikel yang lepas saya telah menulis panduan pengurusan kewangan iaitu konsep menguruskan kewangan dan proses yang perlu dilakukan. Kali ini saya ingin berkongsi kenapa anda perlu merancang kewangan seberapa segera yang mungkin. Maksud Perancangan Kewangan Peribadi…